Sketchnotki bio – chemiczne, czyli kreatywne notatki
W ramach innowacji „Chemia uczy, bawi, wspomaga zdrowie” uczniowie z Kliniki Psychiatrii opracowali tematyczne sketchnotki, które prezentujemy poniżej.
Dobrą okazją ku temu aby wspierać samodzielność, kreatywność i innowacyjność naszych uczniów a przy tym rozwijać jedną z najważniejszych kompetencji – uczenie się uczenia, jest wprowadzanie do procesu edukacyjnego sketchnotingu, czyli myślenia wizualnego , poprzez tworzenie graficznych notatek tematycznych.
Nasz mózg lubi wszystko co wizualne, lepiej przyswajamy wiedzę docierającą do nas jednocześnie dwoma kanałami – zapisując słowa i ich rysunkowe odpowiedniki. Własnoręcznie wykonane notatki oprócz tego, że świetnie wspierają pracę mózgu, rozwijają również umiejętności organizowania i porządkowania treści, kreatywne myślenie, rozumowanie, argumentowanie i wnioskowanie. Jest to doskonała metoda na powtarzanie i utrwalanie wiadomości. O skuteczności tej metody mogli przekonać się nasi uczniowie.
Opracowanie: A. Boczek